Hvad ved teleselskaberne om dig – TelePrisTjek.dk

Kære Teleselskab,I henhold til persondatalovens § 31, stk. 1, ønsker jeg indsigt i samtlige data der vedrører min person. Jeg ønsker at modtage fuld indsigt i personoplysninger som lagres, bearbejdes og evt. videregives om mig:a) Hvilke data er, og bliver registreret om mig?b) Hvilke data er behandlet og behandles om mig (hvordan behandles data om mig)?c) Hvad er formålet med databehandlingerne?d) Hvilke afdelinger, aktører o.lign i teleselskabet er modtagere af data om mig?e) Hvordan er data indsamlet om mig (hvilke data-kilder har teleselskabet benyttet)?Jeg forventer at modtage en fuldstændig oversigt der inkluderer data indsamlet uanset oprindelig kilde. Dvs. samtlige data indhentet i forbindelse med min kundeoprettelse (herunder telefonnummer), brug af telefon, eventuelt brug af bredbånd og internet på mobilen, APPs, GPS, lokationer, betalingstjenester, sociale medier og selskabets egne tjenester.Såfremt data om mig på nogen måde behandles, ønsker jeg at modtage fuldstændig viden om på hvilken måde mine data bearbejdes og til hvilke formål mine data tjener. Herunder hvem der er modtagere af mine data og hvordan modtagerne behandler mine data videre.Jeg ønsker i tillæg til ovennævnte, at modtage samtlige informationer og data som persondataloven § 31 giver mig ret til at få indsigt i.Udskrifter og indsigtsrapport bedes fremsendt som brev til min folkeregister adresse, eller til nedenstående mail-adresse.Med venlig hilsenNAVN EFTERNAVNMOBILNUMMERE-MAILFOLKEREGISTERADRESSE

Source: Hvad ved teleselskaberne om dig – TelePrisTjek.dk

Leave a Reply

